TAKİP EDİNİZ

İÇERİK ARAMA

Fatih Belediyesi İlklere İmza Atmaya Devam Ediyor: E-İmza'ya İlk Geçen Belediye 'Fatih'...


absmiddle Yazdır   -A | A+ 23.06.2010

DEMİR: “ELEKTRONİK İMZA KULLANAN İLK BELEDİYE ‘FATİH’ ”
“e-imza UYGULAMASIYLA ZAMAN, PARA, İŞGÜCÜ KAYIPLARI VE BÜROKRASİ ORTADAN KALKARAK, İŞLEMLER VE BİLGİ GÜNCELLEMELERİ DAHA HIZLI YAPILACAK”

Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir, elektronik imza (e-imza) uygulamasını başlatan ilk belediye olduklarını bildirdi.
E-Belediyecilikle ilgili yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi veren Demir, belediyelerde hizmet çeşitliliğinin artığını, vatandaşlara daha iyi hizmet verebilmenin yolunun da bilgi teknolojilerini iyi kullanmaktan geçtiğini söyledi.
Demir, Fatih Belediyesi'nin de bilgi teknolojilerinin kullanımına yönelik büyük yatırımlar yaptığını, “e-belediye”, “Kent Bilgi Sistemi”, “Coğrafi Bilgi Sistemi”, “Hane Halkı Bilgi Sistemi” gibi birçok projeyi yürüttüklerini anlattı. Demir, “Kent Bilgi Sistemi” ve “e-belediye” uygulamaları için şartnamenin bile 8 ayda hazırlandığına dikkat çekerek “Yavaş gibi görünebilir ama verdiğimiz öneme, gösterdiğimiz dikkate değdi” dedi. Demir, e-imza uygulamasıyla ilgili de şu bilgileri verdi:
“e-imza için Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) ile Türkiye İstatistik Kurumu’na (TÜİK) müracaat ettik. Müracaatımız olumlu sonuçlandı ve elektronik sertifikasını aldık. Böylece Türkiye'de e-imzayı uygulayan ilk belediye Falih Belediyesi oldu. Elektronik ortamda hukuksal geçerliliği ve güvenliği sağlayan e-imza uygulaması ile bundan sonra zaman, para işgücü kayıpları ve bürokrasi ortadan kalkarak, işlemler ve bilgi güncellemeleri daha hızlı yapılacak. Banka-Belediye arası ödeme gönderme emirleri, elektronik ortama e-imza ile taşınacak. İnternet üzerinden borç sorgulaması yapılabilecek. Kısa süre içinde anlaşılan bankalarla ödemeler de internet üzerinden gerçekleştirilebilecek.”
Demir, yakın gelecekte otomasyonun diğer modüllerinde de elektronik imza kullanılacağını, bu sayede vatandaş memnuniyetine odaklanmış olan belediyenin tüm hizmetlerini internet üzerinden 24 kesintisiz vermeyi hedeflediğini bildirdi.
Demir, “Otomasyon sistemimizin, elektronik imza ile kişiden bağımsız, güncel, izlenebilir ve denetlenebilir özelliği artacaktır” diye konuştu.
Elektronik imza (e-imza) kişi kimliğinin dijital ortamda birden fazla kaynaktan kontrol edilmesiyle gerçekleştiriliyor. Smart Kart adı verilen kartla birlikte şifreleme sistemiyle çalışan e-imza ile elektronik ortamda kişisel onay anlamına gelen onay verilebiliyor. Böylece Ankara'dan bir vatandaş İstanbul'daki bir resmi dairedeki işlemini e-imzasıyla yaptırabiliyor.