FABİM, üç senede 15 bin şikayeti sonuçlandırdı...


absmiddle Yazdır   -A | A+ 23.06.2010
Fatih Belediyesi İletişim Merkezi FABİM, kurulduğu 2004 yılından bugüne kadar yaklaşık 15 bin şikâyeti ele alarak sonuçlandırdı.

Fatihlilerin dertlerinin dermanı, Fatih Belediyesi İletişim Merkezi FABİM. Kurulduğu 2004 yılından bugüne yaklaşık 15 bin şikâyeti inceleyen ve çözüme ulaştırarak şikâyet sahibine bildiren FABİM, birden fazla iletişim kanallı ile 24 saat hizmet sunuyor.

FABİM, yetkililerinden alınan bilgiye göre merkez, kurulduğu 2004 yılında toplam 833 şikâyete muhatap olmuş. 48 şikâyeti 2005 yılına devreden FABİM, aynı yıl 4012 şikâyeti çözmüş. 18 başvuruyu ise 2006 yılına devretmiş. Başvuru yöntemlerinin çeşitlenmesi ve FABİM’in tanınırlığının artması nedeniyle 2006 yılındaki başvuru sayısı da giderek yükselerek 8526’ya ulaşmış.

Çalışkan ve deneyimli bir ekipten oluşan Fatih Belediyesi İletişim Merkezi FABİM, yaptığı işi kısaca, “Vatandaşın derdine derman olmak” diye özetliyor.

Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir’in talimatıyla belediyenin Fatihlilerle arasındaki ilişkileri güçlendirmek, vatandaşın sorunlarını en kolay ve hızlı biçimde ileteceği ve çözüm bulacağı Fatih Belediyesi İletişim Merkezi (FABİM) kurularak hizmete başladı. Fatihliler ister telefonla, ister elektronik postayla, isterse de bizzat başvurarak belediyeye ilişkin her türlü problem, öneri ve şikâyetini FABİM’e yapabiliyor ve yaptığı başvurunun sonucu hakkında da bilgilendiriliyor. FABİM, halkın sadece belediye ile olan ilişkilerinde değil, devletin diğer kurumları ile olan ilişkilerinde de bir köprü görevi yapıyor.

Bilgisayar teknolojisi ve yazılımı ile telefon alt yapısının imkânları birleştirilerek geliştirilmiş olan Fatih Belediyesi İletişim Merkezi (FABİM) 444 0 176 nolu ücretsiz telefon hattı ile müracaat edenlerin istekleri en kısa zamanda çözüme ulaştırıyor.

Sistem, belediyenin tüm müdürlüklerindeki personelin bilgisayarlarına FABİM programı kurularak, yapılan başvuruların görevliler tarafından anında bilgisayara aktarılması biçiminde çalışıyor. İlgili müdürlük tarafından başvuru konusu incelendikten sonra gereği yapılarak FABİM görevlilerine sonuç aktarılıyor. FABİM görevlileri de konuyla ilgili başvuru sahibine geri dönerek bilgi veriyor. Şikâyet, son aşamaya kadar titizlikle takip ediliyor. Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir FABİM’e gelen, şikâyetleri, çözümünü ve geri dönüşünü hassasiyetle izliyor.

Şikâyet ve talep sahibi vatandaşlar, FABİM’e başvurular 6 ayrı şekilde yapılmaktadır. Bütün başvurularda İlgili Müdürlüğe bağlı olarak sistemden yönlendirme ile yazılı ya da telefonla veya telsizle anons edilerek, bildirilir. Bu kayıt aynı zamanda, bilgisayarda E-BELEDİYE PROJESİ programına kayıt olur. İlgili Müdürlükçe gereği yapıldığında, olumlu ya da olumsuz olarak FABİM e yazılı ya da sözlü olarak bilgi verilir. Verilen bilgi vatandaşa; varsa telefonla yoksa genel olarak e-mail adresine yazılı olarak iletilir. Aynı zamanda E-BELEDİYE PROJESİ programındaki kayıt, verilen bilgiler doğrultusunda kapatılır

1 - Bizzat: Vatandaş, şahsen FABİM’e başvuru yapmaktadır. Talep, ilgili Müdürlükle ilgili olan deftere kayıt alınır.

2 - Telefon (444 0 176 – 532 72 26 (1410-1413) ile: Talep, ilgili Müdürlükle ilgili olan deftere kayıt alınır. İlgili Müdürlüğe bağlı olarak yazılı ya da telefonla veya telsizle anons edilerek, bildirilir.

3 - Internet kanalıyla (fabim@fatih.bel.tr – Outlook Express): Günlük olarak programa gelen talepler kontrol edilir.

4- Internet kanalıyla (www.fatih.bel.tr / fabim sayfasından): Günlük olarak programa gelen talepler kontrol edilir. İlgili Müdürlük defterine kayıt alınır.

5-- BİMER (Alo 150 Başbakanlık) Internet Sitesinden: Alo 150 hattından, Belediyemizi ilgilendiren konular İstanbul Valiliği/Kaymakamlık Mahalli İdareler Birimi tarafından Belediyemize sevk edilir. Gelen kayıtlar günlük olarak kontrol edilir

6 - Faks (532 20 88) ve Mektup yolu ile: Gelen kayıt, İlgili Müdürlükçe kayda aldırılır. E- BELEDİYE PROJESİ programına da kayıt edilir. Müdürlük tarafından, gereği yapıldığında iletilen bilgi, varsa telefonla yoksa faks ile bilgi verilir. Programdan kayıt kapatılır.