Menu

{HeaderFastAccess}

-A A+

İmar ve Şehircilik Müdürlüğü

Müdür: Yener USTABAŞ
E-Mail: imarvesehircilik@fatih.bel.tr

Müdürlüğün Hizmet ve Projeleri


Proje İnceleme ve Ruhsat Şefliği

Mimari Proje Bürosunun Yürüttüğü Çalışmalar

  • Meri İmar Kanunu ile ilgili yönetmelik hükümlerine göre uygulama projelerini inceleyerek, onaylamak.
  • İlgili Koruma Kurullarına proje sunmak.
  • Proje tescil işlemlerini yapmak.
  • Yapı Ruhsatı ile ilgili işlem ve yazışmaları yürütmek.
  • Onaylanan uygulama projelerinin yapı ruhsatlarını tanzim etmek.
  • Proje suret tasdiki yapmak.
  • Kurumlar arası, kurum içi ve vatandaş yazışmalarını yapmak.
     
     

 

Zemin Etüdü - Statik Proje Bürosu

  • Onaylanan mimar projelere ait statik projeleri incelemek ve onaylamak.
  • Zemin etüd raporlarını incelemek ve onaylamak.
  • Kurumlar arası, kurum içi ve vatandaş yazışmalarını yapmak.


Makine - Elektrik Bürosu

  • Tesisat projelerini incelemek ve onaylamak.
  • Asansör işletme ruhsatı vermek. 
  • Buhar kazanlarının işletme ruhsatı vermek.
  • Kurumlar arası, kurum içi ve vatandaş yazışmalarını yapmak.

Numarataj Bürosu
 
  • İlçemiz numarataj işlemlerini Numarataj Yönetmeliğİ'ne uygun olarak yapmak.
  • Numarataj bilgilerini UAVT'ye kaydetmek.
  • Numarataj ve bina kimlik çalışmasını tamamlamak ve gerekli güncellemeleri yapmak.
  • MAKS'a uyum sağlamak için gerekli çalışmaları yapmak, MAKS'a girilecek numarataj verilerini girmek.
  • Kurumlar arası, kurum içi ve vatandaş yazışmalarını yapmak.
     
     

 

İmar Uygulama ve Kentsel Dönüşüm Şefliği

İmar Durumu Bürosu

  • Uygulama imar planlarına göre gayrimenkul sahiplerinin talepleri üzerine imar durumu düzenlemek. 
  • Kurumlar arası, kurum içi ve vatandaş yazışmalarını yapmak.

 

         

Harita Bürosu

  • İnşaat istikamet rölövesi hazırlamak.
  • Kot kesit belgesi hazırlamak.
  • Encümene teklif belgesi hazırlamak.
  • Revizyon (parsellerde yapılaşmanın tespiti ve çizimi) yapmak.
  • Kat irtifakı tasdiki yapmak.
  • Kurumlar arası, kurum içi ve vatandaş yazışmalarını yapmak.


Kentsel Dönüşüm Bürosu

  • 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun kapsamında İstanbul ili Fatih ilçesinde yapılan riskli yapı tespitleri neticesinde hazırlanan raporları incelemek ve onaylamak.
  • Riskli yapı tespiti yapılan binalar için Kira yardımı yapılmak üzere gerekli çalışmaları yürütmek.
  • Kurumlar arası, kurum içi ve vatandaş yazışmalarını yapmak.


 Kalem Bürosu 

  • Vergi iadesi gibi mali konularla ilgili tahakkuk ve bordrolarını hazırlamak ve takibini yapmak
  • Müdürlükteki personellerin izin, rapor, terfi ve tayin konularındaki tüm işlemlerini yürütmek.
  • Müdürlükteki tüm demirbaşların listelerini hazırlamak.
  • İhtiyaç olan araç, gereç ve kırtasiye malzemelerini tespit ederek temini için bağlı olduğu amire bildirmek.
  • Zimmetinde bulunan araç, gereç ve malzemenin itinalı bir şekilde kullanımını ve korumasını sağlamak.
  • Müdürlüğe gelen ve giden tüm evrakın kayıt, zimmet ve takibini yapmak.
  • Müdürlüğe gelen evrakın arşivdeki işlem dosyaları ile birleştirilerek işleme konulmasını sağlamak.

 

Ruhsatlandırma Süreçleri